Friday, December 17, 2004

توصیه های شبِ قبل از رژیم!

خب من الان دارم آخرين ظرف بستنيم رو هم ميخورم که ديگه از فردا صبح قبراق و سرحال رژيم رو شروع کنيم.امشب موقع خواب به خودتون تلقين کنيد که فردا صبح به محض اينکه از خواب بيدار شديد اولين چيزي که يادتون بياد اين باشه که قراره همراه با يه عده زياد ديگه رژيم بگيريد.باور کنيد که رژيم گرفتن فقط دو سه روز اولش سخته.اين دو سه روز رو که رد کنيد ديگه نه از لحاظ رواني فشار زيادي بهتون وارد ميشه نه از لحاظ جسمي.به هر حال معده کوچيک ميشه و عادت ميکنه.آب و مايعات زياد بخوريد(مثلا دو ليتر در روز).ورزش هم يادتون نره.(محمد اين پايين در مورد حداکثر و حداقل زمان ورزش در روز صحبت کرده).
يه چيز ديگه اينکه اميدوارم شماها هم مثل من عادت نداشته باشيد به محض اينکه رژيم ميگيريد پنج دقيقه به پنج دقيقه بريد روي وزنه!!! اين بدترين کاره.اول اينکه آدم توي روزهاي اول سختتر وزن کم ميکنه و ممکنه پشتکارتون رو از دست بديد وقتي ميريد روي وزنه و ميبينيد که وزن کم نکرديد.و دوم اينکه شايد مثل من بي جنبه باشيد و به محض ديدن يه کيلو کم شدن از زور خوشحالي بريد يه پرس چلو کباب بخوريد!!!نتيجه اخلاقي اينکه ترازو رو يه جايي قايم کنيد که جلوي چشمتون نباشه و هفته به هفته خودتون رو وزن کنيد.الان هم شجاع باشيد و بريد روي وزنه و قبل از اينکه رژيم رو شروع کنيد خودتون رو وزن کنيد.من که امروز صبح بالاخره شهامتم رو جمع کردم و رفتم روي وزنه.خوشبختانه با وجود اين پرخوريهاي اخير چاقتر نشده بودم.راستش من دوست داشتم اينجا چند نوع رژيم کارآمد نوشته ميشد تا همه يه الگوي عمومي براي رژيممون داشته باشيم.مثلا من خودم هميشه دو روز اول رژيم رو فقط مايعات ميخورم.(اعم از ابميوه(مخصوصا الان که فصل آب هويجه)،آب،شير کم چرب،چاي کم رنگ(که تلخ نباشه)و...).اينکار باعث ميشه سموم بدن خارج بشه و آمادگي بدن براي رژيم گرفتم بهتر بشه.(اينو دکتر رژيمم بهم گفته بود.از خودم در نيوردم).البته يکم سخته ولي نتيجش عاليه.بعد هم اينکه از سه شنبه دوباره ميرم پيش دکتر رژيمم.خيلي دکتر خوبي هست و يه ماه قبل از عروسي خواهرم(يعني حدودا توي شهريور) به مدت دو هفته رفتم پيشش و پنج کيلو لاغر شدم و با وجود پرخوري توي اين چهار ماه ديگه اون پنج کيلو برنگشت.خوبيش هم اينه که يه روز در ميون بايد بري پيشش که هم وزن بشي(براي امثال من که عاشق زير آبي رفتنن)و هم اينکه هر جلسه براي دو روز آينده رژيم ميده که کاملا روي برنامه ريزي هست.حالا وقتي رفتم هر روز ميام رژيم روز بعد رو اينجا مينويسم که شماها هم ادامه بديد.
راستي براي لاغري صورت کسي چيزي پيشنهاد نميکنه؟من به شدت لپ اوردم :(يعني چاق که ميشم روي اولين چيزي که تاثير ميذاره صورتمه.شايد بدنم خيلي چاق نباشه ولي همين لپ ها باعث ميشه چاق به نظر بيام.
حميد هم لطف کرده در مورد روش لاغري شکم نوشته.ورزش راحتي هم هست.وقت زيادي هم نميبره.سلام... برای لاغری شکم، من یه راه حل فوق العاده راحت و فوق العاده عالی سراغ دارم. ببین، معمولا شکم برآمده، دلیل اصلیش شل شدن و نرم شدن عضله شکمه. معمولا افرادی که پشت میز زیاد می نشینن، شکم برآمده ای دارن، حتی اگه چاق هم نباشن. این روش برای این جور افراد کاملا جواب میده، و هم چنین افرادی که چربی زیادی در ناحیه شکم دارن هم می تونن با این روش این چربی رو مخفی کنن دستور کار بسیار بسیار ساده است:روی زمین می خوابین، به طوری که بالاتنه کاملا روی زمین باشه و از پایین تنه، فقط ران و کف پاها روی زمین باشه. زاویه زانوها باید 90 درجه باشه. در این حالت، بدون کمک گرفتن از دست، 3 مرحله، هر مرحله 10 تا 15 بار به حالت درازنشست میاین بالا و میرین پایین فقط حواستون باشه که اصلا، اصلا و اصلا از دست کمک نگیرین و فقط و فقط با استفاده از عضله شکم بالا بیاین. برای این که از دست کمک گرفته نشه، می تونین کف دستاتون رو به گوشاتون بچسبونین، و یا این که دستاتون رو به صورت ضربدری روی سینه تون قرار بدین این تمرین رو در اون سه مرحله گفته شده انجام بدین، و بین هر دو مرحله هم یک دقیقه تا یک دقیقه و نیم، روی زمین دراز بکشین و استراحت کنین.بعد از تمرین هم 5 دقیقه روی زمین به حالت درازکش استراحت کنین. نکته مهم بعدی هم اینه که بعضی ها نمی تونن برای بار اول، حتی یک بار هم این تمرین رو انجام بدن.این افراد می تونن از دست کمی کمک بگیرن، به شرط این که هر چه سریع تر برن به سمت انجام این تمرین بدون کمک دست. حقیقتا میگم که این تمرین معجزه می کنه و حتی با یک بار انجام دادنش هم نتیجه اش رو می بینین.راست ميگه.اين روش واقعا معجزه ميکنه.من خودم قبلا امتحانش کردم و واسه آدمهاي تنبلي مثل من که حوصله بيرون ورزش کردن ندارن خيلي خوبه.نه وقت ميگيره نه نياز به وسايل خاصي داره.





0 Comments:

Post a Comment

<< Home