Wednesday, December 29, 2004

رژیم اتکینز


یکی از بچه ها رو دیدم که چند وقت پیش از شروع رژیم اتکینزش نوشته بود. شاید بد نباشه اول یه توضیح مختصر راجع به این رژیم بدم بخصوص که دیدم کتابش هم چاپ شده.
این رژیم از 4 مرحله تشکیل شده که مرحله اول و سخت ترین قسمتش که بهش مرحله القایی inductive می گن یعنی دورانی (دو هفته) که فرد فقط می تونه روزانه 20 کربوهیدرات استفاده کنه. یعنی معادل یه سالاد بدون شیر و ماست و میوه و نون و ... و البته هرچه غذا چرب تر باشه بهتره.
من دو هفته اول این رژیم رو گذروندم ولی ولش کردم چون هیچ کدام از علایمی که برای سلامتی مفید باشه رو توش ندیدم. درسته که با وجودی که وحشتناک می خوردم اونهم همش غذاهای چرب : سوسیس ، کالباس، تن ماهی، ماست خامه ای، پنیر پرچرب، کره و خیلی چیزهای دیگه هفته ای 2 تا 3کیلو کم کرده بودم ولی اشتهام مدام زیاد تر می شد، دچار ضعف اعصاب، سردرد و بی حالی شده بودم همینطور برعکس اینکه همه می گن یبوست میاره اتفاقا به خاطر میزان زیاد چربی طرف از اونور می افته.
البته مهمترین مساله این بود که این رژیم رو نمی شه تو ایران بخصوص که از مواد ساخت خود اتکینز دوره ادامه داد پس نهایتا 1-2 ماه بیشتر نیست و اگر ولش کنید می فهمید که چقدر به وزنتون اضافه می شه.
من کاملا اینو امتحان کردم، ازش دوری کنید.
فراموش نکنید که رژیم رو باید برای سلامتی گرفت و نه برای لاغری!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home