Friday, December 24, 2004

ورزش

در کنار رژيم نبايد هيچوقت ورزش رو از ياد ببريم. چون علاوه بر تناسب اندام باعث سلامتی هم هست. ورزش سوخت و ساز بدن رو بالا می بره و باعث می شه کالری ها به جای تبديل شدن به چربی و ذخيره شدن در بدن به مصرف برسن و به اصطلاح عاميانه تر بسوزند. بهترين ورزشها برای بالا بردن سوخت و ساز ورزشهای هوازی هستند.
حالا اين روشی رو که مدتها پيش در کتابی که اسمش يادم نيست خوندم براتون شرح میدم. مطمئن باشيد اگه در کنار رژيم اين کار رو بکنين حتما بهتر جواب ميده :
روش خيلی ساده است به مدت 12 دقيقه در روز بوسيله يکی از انواع ورزش های هوازی ( دو ، دوچرخه سواری ، قايقرانی و ...) نبض خودتون رو در تعداد 70 تا 80 درصد بالاتر از تعداد طبيعی نگه داريد.
اول در حالت ريلکس نبضتون (بهتره از نبض گردن استفاده کنيد) رو بشمارديد (تعداد در دقيقه- می تونيد در 6 ثانيه بشمريد و بعد در 10 ضرب کنيد J) فرض می کنيم 76 بار در دقيقه که 70 درصدش می شه حدود 53. پس شما بايد به مدت دوازده دقيقه نبضتون در تعداد 129 (76+53=129) نگه داريد برای شروع می تونيد از دو درجا استفاده کنيد. سعی کنيد در طول تمرين هر دو دقيقه يک بار تعداد رو کنترل کنيد. سعی کنيد در اين دوازده دقيقه توقف نداشته باشيد. شايد اولش کمی سخت باشه ولی عادت می کنيد ;)
اگه کسی امکانش رو داشت قايقرانی می تونه بهترين انتخاب باشه خصوصا برای کوچک کردن شکم
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home