Saturday, December 25, 2004

ناهار

با این گزارش کاملی که مجله چلچراغ در مورد این وبلاگ نوشته فکر میکنم بهتره همگی بهتر و بیشتر بنویسیم.حالا ادامه رژیم که اکثر کسانیکه رژیم میگیرند با اون مشکل دارن یعنی ناهارکه بهتره حدود ساعت دوازده تا یک خورده بشه اول اینکه یادتون نره حتما یک کاسه سالاد همراه ناهارتون بخورین که میتونه شامل کاهو خیار گوجه کلم هویج فلفل دلمه وهر سبزی که خودتون دوست دارین باشه درسته که تمام این مواد کالری کمی دارن ولی نباید در هر وعده مقدار زیادی از اون رو خورد چون پرخوری باعث افزایش تمایل معده به دریافت غذای بیشتری در وعده های بعدی میشه برای چاشنی سالاد مناسبترین چیز یک قاشق روغن زیتون +یک قاشق سرکه سیب است البته بعضیها تمایل دارن سالاد رو با ماست وآب لیمو بخورن که بد نیست ولی از اونجایی که بدن در طول رژیم علاوه بر مواد دیگه به روغن هم نیاز داره و روغن زیتون همون طور که میدونید مفیدترین روغن موجود در طبیعته که از بروز یبوست در طول رژیم جلوگیری میکنه بهتره همراه با سالاد مصرف بشه.برای ناهار هم چیزهای مختلفی میشه خورد به شرط اون که اولا بی روغن باشه دوما میزان نشاسته ش رو به حداقل برسونید.به طور مثال میتونید یک سینه مرغ (سعی کنین زیاد از ران استفاده نکنین چون چربی بیشتری دارد) آب پز(میتونین با سبزیجات مختلف مثل کرفس هویج فلفل دلمه و...بپزینش تا خوشمزه تر بشه) یا کبابی رو با یک کف دست نان(بازهم ترجیحا سنگک یا بربری)بخورین میتونین یک ماهی کوچک یا یک سیخ گوشت قرمز(گوشت گوساله کم چرب تره)کبابشده یا پخته شده رو با نان بخورین اگرنمیتونید بدون برنج سر کنین بجای نان حداکثر پنج قاشق برنج بخورین اون هم فقط دو بار در هفته اگه میونتون با گوشت خوب نیست میتونین جاش یک کاسه عدسی رژیمی(عدسی بدون روغن که یک پیاز موقع پختن توی اون رنده کرده باشین) یاکوکو سبزی رژیمی(سه قاشق سبزی کوکو+یک عدد تخم مرغ+یک قاشق زرشک رو با هم خوب مخلوط کنین در ظرف نسوز بریزید وتوی فر بذارید) بخورین اگر جایی مهمانید که مثلا فقط خورشت دارن میتونید گوشت اون رو جدا کنین ولای نون بذارید تا روغنش گرفته بشه وبعد بخورید.خلاصه اینکه میتونید ناهار مورد علاقتون رو طوری تغییر بدین تا براتون مناسب بشه یادتون نره اشکال نداره اگر با ناهار خوب سیر نشین چون هم شام رو باید زود بخورین وهم میان وعده بین ناهارو شام جلوی گرسنگی رو میگیره.برای میان وعده حدود ساعت سه تا چهار یک لیوان چای+یک عددخرما+یک میوه فصل بخورین سعی کنین توی میوه هایی که در طول روز میخورین حداقل یکیش سیب باشه
شاید بعضی از دوستان بگن که خوردن این همه غذا باعث لاغری نمیشه ولی نباید فراموش کرد که نخوردن به تنهایی باعث لاغری نمیشه بلکه خوب خوردن وسر ساعت مشخصی خوردن باعث میشه خوب و سالم لاغر بشید
در مورد شام توی پست های بعدی مینویسم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home