Saturday, January 08, 2005

اينجانب آلوچه خانوم مفتخرم به اطلاع هم رژيمی های عزيز برسونم که از شب يلدا تا حالا که می شه 20 روز موفق شدم 3 کيلو کم کنم . راستش فکر نمی کردم اينقدر خوب نتيجه بگيرم . البته من الان بچه شير می دم ولی به همون نسبت خارج از برنامه رژيمم شير زياد می خورم يه وقتهايی شايد حدود يک ليتر در روز می خورم البته شير کم چرب . قبلا هم گفتم من طبق متد دکتر کمياگر رژيم می گيرم که بنا بر تعداد کالری هستش که بايد در طول شبانه روز دريافت کنيد . حالا اينکه چي بخورين به انتخاب خودتونه فقط بايد بدونيد که از هر چی چقدر بخورين . فقط روحيه تون رو از دست ندين . و ادامه بدين .
قبلا مقدارهای برابر ميوه و نشاسته رو براتون نوشتم حالا به گوشتها ( پروتئين ها ) , چربی ها , شير ( لبنيات ) و قند و شکر توجه کنيد اينها کالری های برابری باهم دارند .
پروتئينها :
يک تکه گوشت خورشی ( نيم سير ) = يک عدد تخم مرغ = يک برش کالباس = سی گرم ماهی ( به اندازه نصف نوار کاست ) = سی گرم مرغ * = نصف ليوان حبوبات پخته = يک و نيم قاشق غذاخوری تن ماهی = يک عدد سوسيس کوکتل
* سی گرم مرغ رو دکتر کمياگر با يک ساق مرغ می سنجند دقت کنيد ساق نه يک ران درسته ! نيمه پايينی ران که کوچکتره
چربی ها :
يک قاشق مرباخوری روغن جامد = يک قاشق غذاخوری روغن مايع = 7 گرم ( دو بند انگشت ) کره يا مارگارين = دو عدد مغز گردو = پنج عدد زيتون
لبنيات :
يک ليوان شير = يک پياله ماست = 30 گرم ( يک قوطی کبريت ) پنير * =يکعدد بستنی ( قند و چربی آن هم جداگانه بايد محاسبه شود)
* دکتر کمياگر هر معتقدند هر نصف قوطی کبريت پنير معادل يک تخم مرغ يا به عبارتی يک سهم لبنيات معادل دو سهم گوشت کالری داره و می تونند جايگزين بشن . کلا لبنيات کالری خيلی زيادی دارند و وقتی رژيم می گيريد خيلی بايد به مقدار کل لبنيات روزانه تون دقت کنيد
قند و شکر :
يک قاشق مرباخوری مربا يا عسل = ده عدد نقل کوچک = د و حبه قند يا پولکی = نصف ليوان نوشابه
بهتون پيشنهاد می کنم اين سهم های برابر رو به اضافه ميو ه و نان که قبلا نوشتم روی يک کاغذ A4 بنويسيد و به در يخچالتون بچسبونيد. و رژيمی که دارين می گيرين رو هر چی که هست سعی کنيد ار روی اين نمودار برآورد کنيد روزانه از هر سهم از اينها چقدرمی تونيد بخورين ؟ و کنار هر سهم بنويسيد که از هر کدوم چقد رمجازين . مثلامن روزانه می تونم 1 سهم لبنيات 3 سهم ميوه 4 سهم نون 3 سهم گوشت 2 سهم چربی و 1 سهم قند و شکر بخورم . که البته لبنيات رو بخاطر شيردهی بيشتر از اين حد می خورم بقيه تقريبا همين قدر که گفتم .
توی پست بعدی بهتون می گم که چطور می شه شام های ساده اما با حجم قابل قبول طوری که سير بشين برای خودتون تهيه ببينيد.

* پی نوشت : نمی دونم چرا نمی تونم هايپر لینک دو تا پست قبلی رو بذارم بخاطر همين سهم های برابر ميوه و نشاسته رو يه بار ديگه اينجا کپی می کنم که اگه خواستين اين ليستتون رو تکميل کنيد دنبالش نگردين .

نشاسته :
يک کف دست نان سنگک يا تافتون يا بربری = سه کف دست نان لواش = يک برش نان تست = هفت سانتی متر باگت تو خالی = يک عدد سيب زمينی به قدر يک نارنج = شش قاشق برنج پخته * = نصف ليوان ماکارونی پخته

* توضيح ضروری : 6 قاشق برنج معادل نصف ليوان دسته دار آرکوروک برنج پخته می باشد . لطفا حتما پيمانه کنيد از قاشق شمردن بهتره . چون اونجوری حتما اشتباه می کنيد و بيشتر می خورين .

ميوه :

يک عدد سيب متوسط (120 گرم ) = سه عدد خرما = یک خوشه کوچک انگور ( 100 گرم ) = یک چهارم طالبی ( 300 گرم ) = يک عدد گلابی متوسط = دو عدد هلو = چهار عدد آلو يا آلو زرد = 2 برش هندوانه ( 300 گرم ) = دو برش خربزه ( 300 گرم ) = يک عدد کيوی (100 گرم ) = يک عدد پرتقال (150 گرم ) = يک سوم ليوان آب پرتقال = چهار عدد برگه هلو يا زرد آلو = چهار عدد انجير = دو يا سه عدد نارنگی (150 گرم ) = يک انار کوچک = يک نعلبکی گيلاس يا انواع توت

2 Comments:

At February 8, 2007 at 12:57 PM, Anonymous Anonymous said...

hello freinds thanx 4 ur goods informations

 
At August 26, 2009 at 12:00 PM, Anonymous Anonymous said...

خيلي ممنون از رجيمتون , من الان تقريبا 3 ماه اشت كه زايمان كردم ورفتم رجيم از دكتر كرفتم واز طريق Canada Food guide است البته تقريبا همين اندازها را دارد و لي بعضي وقنها نميتونم اجراش كنم هروقت فكر ميكنم كه بايستي وزن كم كنم بيشتر ميخورم ولي مثل كه شما كفتيد بايستي فكر كرد كه لاغر شدن لذت بخش تر از خوردن است. نليا

 

Post a Comment

<< Home