Sunday, January 02, 2005

قرص ضد اشتها


از این قرصهایی که شقایق نوشته کارنتین رو شنیده بودم البته تحت عنوان ال-کارنتین ولی نمی دونستم همینجوری بشه تو داروخانه پیداش کرد. قرص فلوکستین هم دکتر معده ام تقریبا دو ساله که دائم برای درد معده و ضد افسردگی(شادی آور) بهم می ده که من نمی خوردمش البته چون کپسولیه و دکتر هم گفته بود که حتما باید بین غذا و بخصوص با ناهار خورده بشه وگرنه می چسبه به دیواره مری و حسابی اذیت می کنه. دیگه نمی دونم
اما 1 ماه پیش بود که رفتم پیش یه دکتر داخلی دو تا قرص بهم داد (برای معده البته) ولی بعدا فهمیدم که باعث کاهش شدید اشتها می شه
یکی سیتالوپرام 20 که باید صبحها می خوردم این قرص آرام بخشه
کلا تمام قرصهای آزام بخش باعث کاهش اشتها می شن.
یکی هم قرص توپامکس 100 که می شه یک چهارمش رو شب خورد و یک چهارم رو هم صبح
همونطور که گفتم این دوتا قرص شدیدا اشتها رو کم می کنن بطوریکه اگر دو روز هم غذا نخورید بازهم میلی به غذا ندارید ولی خوردنش برای طولانی مدت ناجوره . من بعد از حدود 20 روز مدام احساس سری تو دست و پام می کردم که با قطع قرصها بعد 3
روز این حالت از بین رفت

بعضی چیزها رو یادم رفت که الان تکمیل می کنم
درمورد قرصهایی که خانومای شبکه های لس آنجلسی تبلیغ می کنند مثل بایونیل یه بار من زنگ زدم ببینم اصلا چند هست ، گوشی رو که قطع کردم باورم نشد که کسی برای کم کردن دو کیلو حاضر باشه 59000 تومن پول بده تازه معلوم هم نیست که چیه، شنیدم رو تیروئید تاثیر منفی می زاره
اما این چسبهای لاغری رو اگه اصلش رو پیدا کردید به منهم هم بگید چون هرکی رو دیدم استفاده کرده راضی بوده، حتی ورزشکارهای خانوم تیم ملی والیبال آلمان رو دیدم که همیشه از این چسبها استفاده می کنند
یه سری قرصهای گیاهی دست ساز هست که عطاری ها می فروشند که برای 30 تاش 900 تومن می گیرن، این قرصها که اغلب پودر زیره هستند باید باعث کاهش اشتها بشن ولی من که چیزی ندیدم بخصوص که شدیدا چند دقیقه بعد استفادش افت قند ایجاد می کنند
چای لاغری که تو بسته بندی می فروشن هم همین زیره است، به نظر من که بدرد نمی خوره از کسایی هم استفاده کردن پرسیدم گفتن تولید نفخ و اسهال درشون کرده
یه قرص هست مال شرکت حکیم مومن تبریزی به اسم کارویل که 100 تاست و مثل قرصهای شیمیایی بسته بندی شده قیمتش هم حدود 3000 تومنه به نظرم بد نیست ولی باید روزی 9 تا مصرف شه تا جواب بده تو بروشورش هم نوشته که از انیسون، زیره سبز،ترشک و تخم کرفس تشکیل شده و باعث از بین رفتن چربی دور شکم می شه
اممم ....یه قرص ویتامینی هم هست به اسم کروم (کرومیوم) که 90 تاش رو 10000 تومن می فروشن، کروم باعث افزایش متابولیسم بدن می شه. همه قرصهای لاغری ازاین ماده توشون دارن ولی چیزی راجع به عوارضش نمی دونم
دیگه... این افشره ها هست که داروخانه ها می فروشن و متخصصین تعذیه توصیشون می کنن اونها هم چرتن بی خیالشون شین
اما یه چیزی هست که دکتر معده من چندین ماه پیش برای مصرف دارویی بهم داده بود و بعدها فهمیدم چه تاثیرات خوبی می تونه داشته باشه. بسته های موسیلیوم یا پسیلیوم که تازگیها با مزه های پرتقال، توت فرنگی و موز می فروشن (قبلا فاجعه بود خورنشون !) حاوی 7 ساشه است قیمتش هم 500 تومنه که می شه از داروخانه تهیه کرد. این بسته ها رو می تونید 1 ساعت بعد از شام تو یه لیوان آب حل کنید و با یه لیوان آب اضافی میل کنید. هم برای جلوگیری از نفخ و ورم معده خوبه و هم چون حرکت روده ها رو سریع می کنه جذب رو کاهش می ده. صبح هم که از خواب بیدار می شین کاملا احساس سبکی می کنید. البته قرص سی-لاکس هم هست که اونهم تقریبا همین مدلیه ولی یه مقدار روان گردانه ممکنه ایجاد حساسیت کنه. این موسلیوم خیلی خوبه اگه یه کوچولو هم ناراحتی معده داشته باشید حتما حسابی ازش راضی خواهید بود
دیگه فعلا چیزی یادم نمی آد

2 Comments:

At December 20, 2009 at 6:08 PM, Anonymous Anonymous said...

.com

 
At December 20, 2009 at 6:11 PM, Anonymous Anonymous said...

beBn ghorsaike harekat rodaro sari mikonan be morur zaman bAes mEshan kabed tambal sheW ba'ad Enke ghat sheW En ghorSsss rude va kabed tambal mishan yanE yejo0orai be En dAru Adat kardan va Enke axar En ghorsA havEa sana hastan sana porzzzzzZ rudeharo az beyn mibare darzemn ghoesai me3 sitolAperam floxtetin behtaran va3 kahesh eshtehA baraye lagharE be chaSb o daru etemad nakon faghat be bedanet zaraAi mireso0onan ke pashEmun miShi varzSho kam khordan rAze lAgharEa

 

Post a Comment

<< Home