Sunday, January 16, 2005

بی تا خانوم بعد از آخرين پست من از رژيم پيشنهادی من ايراد گرفتند . ايراد رژيم که نه در واقع از اين توصيه که در مصرف لبنيات دقت کنيد. خيلی اتقاقی عين اين فيلم های هندی که می بينيد يه دفعه همه چيز به هم ربط پيدا می کنه , درس کلاس زبان اين هفته ما در مورد همون مطلبی بود که ايشون در مورد مزايای استفاده از لبنيات در طول رژيم نوشته بودند . گفته های ايشون کاملا درست بود . افزايش ذخيره کلسيم در سلول ها باعث می شه که چربی شون رو بسوزونند که باعث کاهش وزن می شه . باور کردن اين مطلب برای دانشمندی که داشت روی اين مطلب تحقيق می کرد هم سخت بود اما وقتی اين مطلب بيان شد گروههای ديگه ای که برای موارد متفاوتی روی مصرف کلسيم تحقيق می کردند هم ديدند که می شه نتايج مشابهی ازآمار و ارقامشون گرفت . برای مثال مصرف کلسيم باعث افت فشار خون می شه و متخصصين اين رشته ديدند که تمام بيمارانی که برای اين منظور لبنيات مصرف کردند دچار کاهش وزن هم شدند و يا گروه ديگه ای از پزشکان که روی پوکی استخون زنان تحقيق می کردند و سعی می کردند ارتباطش رو با مصرف کلسيم به صورت لبنيات پيدا کنند بعد از اعلام اين مطلب وقتی به جداولشون مراجعه کردند, ديدند در طول مدت آزمايش اين متد داوطلبانی که توی اين آمارگيری شرکت کردند علاوه بر اينکه تراکم استخوانی شون بالارفته دچار کاهش وزن هم شدند . نکته جالب اينه که دريافت کنندگان کلسيم که اونو از طريق مصرف لبنيات دريافت می کردند حجم قابل توجهی چربی رو دقيقا در قسمت بالاتنه از دست دادند . خيلی هيجان انگيزه نه ؟
فقط در انتهای اين مقاله توصيه شده بود که فکر نکنيد هر چقدر دلتون می خواد می تونيد بخورين و بدون اينکه فعاليت ورزشی داشته باشيد صرفا با خوردن دو ليوان شير در روز می تونيد وزن کم کنيد .
رژيم دکتر کمياگر که من الان طبق اون عمل می کنم و توی پست های قبلی ام توضيحش دادم با توجه به شرايط فيزيکی هر مراجعه کننده و با در نظر گرفتن عادتهای غذايی اون شخص تنظيم می شه . و وقتی در مورد جابجا کردن سهم ها باهم از دکتر سوال کردم ايشون توضيح دادن که لبنيات کالری بالايی دارند اگه می خواهيد لبنيات رو جايگزين چيز ديگری بکنيد حتما به اين نکته توجه کنيد چون اين رژيم براساس تعداد کالری مورد نياز در طول روز تنظيم شده . اين رژيم برای کم کردن حداکثر 3 تا 3.5 کيلو در ماه تنظيم شده . يعنی ايشون معتقدند اينطور کم کردن بهتره و موندگاری داره . من دفعات قبلی که اين رژيم رو می گرفتم اصلا اينقدر خوب وزن کم نکرده بودم يعنی موفق نمی شدم طبق برنامه پيش برم . اين دفعه در مورد سهم های نشاسته , ميوه , قند و تا حدود زيادی پروتئين ها خيلی دقت کردم که بيشتر از حد مجاز نخورم روغن رو روراست نمی تونم مراعات کنم چون به نظرم غذا حتما بايدخوشمزه باشه و همانطور که گفتم از اونجايی که کماکان غذای اصلی بچه 1 ساله ام شير خودمه برای اينکه کم نيارم خيلی شير می خورم شايد يه وقتهايی به يک ليتر در روز هم برسه ( اين توصيه دکتر زنانم بود که بهم اطمينان داده بود می تونم در زمان شيردهی هم رژيم نگه دارم بدون اينکه از نظر قوای بدنی و حجم شير دچار مشکل بشم به شرط اينکه حتما حداقل روزی 2-3 ليوان شير بخورم به همراه قرص کلسيم و آهن ) . و توی اين 27 روز 4 کيلو کم کردم . همه اينها رو که کنار هم می ذارم متوجه می شم چرا اين دفعه اينقدر اين رژيم خوب جواب می ده .
تو رو خدا نرين روی رژيم هاتون روزی يه ليتر شير بخورين بگين آلوچه خانوم اينطوری گفته . اين شرايط برای من ناخوداگاه پيش اومد بخاطر اينکه در دوران شير دهی به سر می برم . ولی رژيم به همراه لبنيات زياد + قرص کربنات کلسيم داره عالی نتيجه می ده . توصيه عملی من برای شماها اينه که تا جايی که براتون ممکنه شام هاتون رو سبک بگيرين و بجاش آخر شب يه ليوان شير بخورين. دقت کنيد به جای چيزی که حذف می کنيد شير بخورين نه اينکه در کنار همه چيز شير هم بخورين . در واقع منظورم اينه که جايگزين کنيد . يا بازم مثلا برانی اسفناج شام خوبی می شه . حتی می تونه برای پاستا سس خوبی باشه من امتحان کردم جواب می ده . موفق باشيد و
بازم از بی تا ممنون
* توصيه ضروری : شير رو تاجايی که ممکنه کم چرب بخورين . اگه از نظر هضم شير مشکل دارين يا از اون دسته افرادی هستيد که فقط می تونيد شير کم لاکتوز بخورين , مصرف ماست و پنير سفت هم همين خاصيت رو داره و باعث همين فرآيند ها می شه .
* پی نوشت : فکر کنيد همه اينها رو يه دور تايپ کردم ولی ايترنتم قطع شد و نتونستم پابليش کنم , همه اش پريد .

2 Comments:

At January 30, 2005 at 4:16 AM, Blogger persila said...

سلام کسی یاداشت منوگرفت. منم میخوام تو رژیم گروهی شرکت کنم. میشه؟

 
At September 13, 2010 at 6:51 AM, Blogger minoo said...

salam manam mikham sherkat konam ta alan 30 kilo kam kardam ama 5 kilo dige mikham kam konam .komak konid.
m_mahak_9@ymail.com

 

Post a Comment

<< Home