Monday, January 24, 2005

اندر مضرات گرسنگی بيش از حد

سلام دوستان.
من خواستم مطلبی در مورد حجم و تعداد نوبتهای غذايی روزانه مون بنويسم... من در ۲ هفته ای که مسافرت کردم با وجود خوردن ۲ وعده غذا در روز (صبحانه و شام)‌ و روزی ۱۵ کيلومتر پياده روی نزديک ۴ کيلو به وزنم اضافه شد... نکته ای که ميخواستم بگم اينه که گرسنگی بيش از حد به همون اندازه باعث افزايش وزن ميشه که سيری بيش از حد... وقتی ما خيلی گرسنه هستيم سوخت و ساز بدن کند ميشه و بعد که غذا ميخوريم بيشتر آن به جای اينکه بسوزه و به انرژی تبدیل بشه جذب بدن ميشه. صبحها بدن ما سوخت و ساز سريعتری نسبت به شبها (که بدن خودشو برای حالت خواب آماده ميکنه) داره... پس مهمه که صبحانه رو از برنامه غذايی به هیچ وجه حذف نکنيم و حتما ناهاری متناسب و شام سبک بخوريم. مثلا سالاد کاهو برای شام. خوردن سالاد و سبزيجات هم به هضم غذا کمک ميکنه و هم تنفس رو خوشبوتر ميکنه. ما بین وعده های غذایی اگر گرسنه شدیم میتونیم با نوشیدن آب و همینطور خوردن مواد کم کالری (هویج خام، ساقه کرفس خام، لواشک (به مقدار کم)،کشمش یا انجیر یا توت خشک (به مقدار کم)، ...) احساس گرسنگیمون رو از بین ببریم.
ورزشهای کارديو (هر ورزشی که ضربان قلب رو بالا ببره مثل دويدن، دوچرخه و يا پياده روی متناوب روی سطح شيب دار (مثل کوهنوردی)) باعث افزايش سوخت و ساز بدن ميشه... بهترينش اينه که صبحها قبل از صبحانه نيم ساعت تا ۴۵ دقيقه ورزشهای کارديو انجام بديم تا بدنمون رو برای سوخت و ساز سريع طول روز آماده کنيم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home