Sunday, February 13, 2005

کاهش وزن سریع

برای کی یک کاهش وزن سریع ویک وزن ایده آل آرزو نیست؟ پاسخ شامل آدمهایی میشه که لاغر هستند.
توی این مدت غیبتتم مشغول زور زدن و دست و پنجه نرم کردن با یک رژیم سریع بودم به نام Scaresdale که ادعا داره در طول مدت 14 روز بین 4 تا 9 کیلو از وزن کسانی که رژیم رو با دقت پی میگیرند کم میکنه.
بعد از اون باید رژیم رو قطع کرد و در مدت دو هفته استراحت کرد و فقط از غذاهای مجاز خورد. بعد دوباره میشه اون دو هفته رو ادامه داد.
خوب. درسته. آدم خیلی خوب وزن کم میکنه ولی چطوری؟ چه جوریه که به طور متوسط نیم کیلو از وزن بدن کم میشه؟ این نیم کیلو چه قسمتی از بدن ماست که کم میشه؟
پاسخ رو جستجو کردم و اون چیزی نبود جز سوزوندن ماهیچه.
وقتی ماهیچه هامون رو از دست میدیم ترازو مهربونتر میشه و کاهش وزن خوبی رو نشون میده.
مشکل اونجایی شروع میشه که وقتی دوباره به خوردن طبیعی ادامه میدیم ماهیچه ها به جای خودشون بر میگردند و وزن دوباره به حالت اولش بر میگرده.
من به تازگی به نتایج زیادی رسیدم.
اول اینکه دنیا همیشه برای بعضی آدمها عادل نبوده. من جزو آدمهایی هستم که باید کمتر بخورم. از اون تیپ آدمهایی هستم که به قول عوام استعداد چاقی دارم.
دوم اینکه اگه یک تعادل غذایی مناسب همراه با فعالیت رو شروع نکنم به زودی به بیماری انورکسی دچار میشم. یک بیماری روانی برای کسانی که در تمام عمرشون در حال رژیم گرفتن هستن. هیچ وقت از وزن و ظاهر خودشون راضی نیستن و از همه مهمتر اونقدر بد و کم میخورند که به هزار جور بیماری روحی و عصبی دچار میشوند.
من به توصیه یک مربی ورزش و زیبایی اندام قصد دارم از فردا یک برامه خوب رو شروع کنم.
برنامه من اینه که هر روز قبل از صبحانه یک ساعت پیاده روی کنم. و در برنامه غذاییم برنج.نون. ماکارانی و کلا نشاسته و شکر و شیرینی رو کم کنم.
این مربی بدن سازی معتقده که یک ساعت پیاده روی قبل از صبحانه معجزه میکنه و توصیه میکنه که: فقط امتحان کنید تا خودتون ببینید چه معجزه ای اتفاق میافته.
من میخوام از فردا این کار رو شروع کنم. صبح قبل از هر کاری برم بیرون و یک ساعت راه برم. کی حاضره با من همراه بشه و از فردا شروع کنیم؟ و بعد گزارش هفتگی اینجا بنویسیم؟ هر کسی همراه میشه من رو بیشتر خوشحال و با انگیزه تر میکنه. و گرنه من به هر حال از فردا هر روز یک ساعت قبل از صبحانه پیاده روی میکنم و بعد یک صبحانه سبک و مناسب. و غذای سبک در طول روز.
نگید حالا تهران برف اومده و سرده و نمیشه رفت بیرون و غیره.
اینجا ( استکهلم ) بیشتر از تهران برف رو زمین نشسته و هواش از اونجا سردتره. پس لباس گرم رو برای چی گذاشتن؟ برای همین روزها دیگه. برای سلامتی و زیبایی باید وقت و انرژی گذاشت.
هر کی حاضره دستش رو ببره بالا.
ضمنا کامنت هم بزارید برای همه پست ها. مگه اینجا وبلاگ گروهی نیست؟ پس همه باید از نظرات هم استفاده کنیم.

2 Comments:

At November 24, 2009 at 12:23 PM, Blogger mammad said...

من باهاتم از فردا 1 ساعت پياده روي ميكنم قبل از صبحانه در تهران از ميدان فاطمي تا بالاي يوسف آباد

 
At February 10, 2011 at 4:07 PM, Anonymous Anonymous said...

خوب.فکر میکنم تا الان نتایجی داشته.آیا مفید بوده؟ تو این برفی که امروز اومد هم رفتی ؟

 

Post a Comment

<< Home