Wednesday, March 02, 2005

نمک به مقدار کم آب به مقدار کافی

با خوردن مقداری آب و کاهش مقدار مصرف نمک نصف مشکلات مربوط به گرفتن رژيم حل می شه.چون در بافت های چربی بدن مقدار کمی آب وجود داره در حاليکه بافتهای عضلانی بدن مقدار زيادی آب دارن. در اثر کاهش وزن که بيشتر بخاطر کاهش بافت های چربی اتفاق ميفته آب بدن کم ميشه و باعث مشکلات زيادی از جمله يبوست و اختلال در عمل سوخت و ساز بدن می شه به همين دليل خوردن آب کافی در دوران رژيم اهميت زيادی داره.علاوه بر اون مصرف آب یک ساعت قبل از هر وعده غذایی باعث کم شدن مقدار مصرف غذا میشه. البته نبايد فراموش کرد که خوردن بيش از حد آب هم ضرر های خودشو داره.
اگه کربو هيدراتهاو پروتيين ها درست به انرژی تبديل بشن در بدن آب توليد وذخيره ميشه در غير اين صورت آب بدن کم ميشه.ازطرفی خوردن غذاهای شور باعث تشنگی کاذب و افزايش مصرف آب می شه و آبی که به دليل شوری غذاها می خوريم نه به سوخت وساز بدن کمک ميکنه و نه از طريق سوختن کربو هيدرات ها پروتيين ها به دست اومده به همين دليل تعادل مقدار آب در بدن به هم می خوره و در اثر عدم تعادل مقدار آب در بدن مچ پاها ورم می کنه زير چشم ها پف می کنه و فشار خون بالا مياد به همين دليل بهتره تا اونجا که می تونيم غذاهارو کم نمک مصرف کنيم ومقدار کافی حدود هفت ليوان در روز آب بخوريم .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home