Wednesday, September 06, 2006

بابا کجایید ملت؟

من بعد از یه غیبت طولانی و کاهش 2 سایز شلواری برگشتم!!
رمز موفقیت من؟ ورزش های وزنه ای برای چگال تر و کم حجم تر کردن عضلات و ورزش های هوازی برای تقویت قلب و عروق.
این برنامهء هفتگی منه:
  • دوشنبه ها ظهر: 35 دقیقه ورزش های وزنه ای برای بازوان و پاها و رانها و باسن (هر ورزش به مدت یک دقیقه بدون وقفه و 15 ثانیه استراحت تا ورزش بعدی) و بعد به مدت 15 دقیقه ورزش های عضلات شکم و کمر. بعد به مدت 10 دقیقه تمرینات کششی (استرچ)
  • دوشنبه ها شب: یک ساعت رقص با موزیک تند
  • سه شنبه ها شب: یک ساعت رقص با موزیک تند
  • چهارشنبه ها ظهر: 35 دقیقه ورزش های وزنه ای برای بازوان و پاها و رانها و باسن (هر ورزش به مدت یک دقیقه بدون وقفه و 15 ثانیه استراحت تا ورزش بعدی) و بعد به مدت 15 دقیقه ورزش های عضلات شکم و کمر. بعد به مدت 10 دقیقه تمرینات کششی (استرچ)
  • چهارشنبه ها شب: یک ساعت رقص با موزیک تند
  • پنج شنبه ها شب: یک ساعت رقص با موزیک تند
  • جمعه ها ظهر: یک ساعت یوگا
  • جمعه ها شب: استراحت!! و تفریح
  • شنبه ها صبح: یک ساعت رقص عربی
  • یک شنبه ها صبح: یک ساعت رقص یا پیاده روی

در مورد تغذیه هم باید بگم همه چیز می خورم ولی در حد اعتدال. وقتی گرسنه نباشم نمی خورم. آب بیشتر می خورم. چای و قهوه رو به حداکثر روزی یکی تا دو تا نیم لیوان کاهش داده ام. سبزیجات و سالاد بیشتر می خورم. به جای آب میوه، خود میوه رو می خورم - کالری و شکر کمتر اما فیبر بیشتر. از مواد غذایی کنسروی و یا هر چیزی که پروسس شده باشد تا حد امکان پرهیز می کنم و از نوشیدنی های رژیمی و مواد غذایی رژیمی پرهیز می کنم چون دارای قند مصنوعی و مواد شیمیایی فراوانی هستند. پاستا و نان سبوس دار رو جایگزین پاستای سفید و نان سفید کرده ام. هرگز گرسنگی نمی کشم چون باعث کند شدن سوخت و ساز بدن می شود.

به جای آسانسور از پله استفاده می کنم و وقتی با ماشین برای خرید به جایی می روم ماشین را کمی دورتر پارک می کنم که مجبور شم چند قدمی راه بروم. تلویزیون بسیار کم نگاه می کنم چون روی مبل نشستن به مدت طولانی من رو تنبل می کند.

به این نتیجه رسیده ام که با رژیم های شدید غذایی فقط میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند و متاسفانه بدن خودش رو با میزان کم غذای ورودی تطبیق می دهد و بعد از مدتی کاهش وزن متوقف می شود. ولی اگر ورزش کنید میزان سوخت و ساز افزایش می یابد و شما حتی در حالت نشسته و یا حتی در خواب هم با شدت بیشتری مواد غذایی و چربی های بدن رو می سوزانید چون عضلات هر چه محکم تر و قوی تر باشند انرژی بیشتری مصرف می کنند... پس مهم این است که در هر شرایط و سنی از تحرک و ورزش غافل نشوید که تاثیرش ماندگار خواهد بود!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home