Friday, February 02, 2007

از یک از آشناهام که داره باشگاه بدنسازی راه می اندازه نکات جالبی در مورد پياده روی یاد گرفتم که فکر میکنم به درد شما ها هم میخوره .
ببیند وقتی که یک کیلو از ذخیره چربی کم میکنید تغییر سایز ایجاد شده خیلی بیشتر از وقتی هستش که یک کیلو ماهيجه از دست میدیم اینو که قبول دارید ؟ هدف همه ما ها هم از وزن کم کردن جدای از سلامتی بیشتر , فقط این نیست که عدد روی ترازو چند باشه بلکه این مهمه که چه ریختی می شیم . حالا گوش کنید , وقتی پياده روی تند میکنیم - طوری که تعداد ضربان قلبمون بالا بره نه اینکه بریم قدم بزنیم - چربی می سوزونیم اما وقتی که می دویم وزن کم میکنیم ... خیلی خوبه که آدم توانایی دویدن داشته باشه من خودم در این مورد خیلی زپرتی هستم یکی از آرزوهام اینه که بتونم زمان قابل توجهی رو بدون کم آوردن بدوم اما خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم پياده روی تند - کاری که برای خیلی از ماها عملی هستش - می تونه در کاهش ذخیره چربی مفید باشه . حالا گوش کنید . وقتی می رین پياده روی تا نیم ساعت بدنتون برای تامین انرژی پياده روی می ره سراغ ذخایر چربی از بعد از نیم ساعت قند می سوزونید دلیل ضعفی که خیلی ها بعد از پياده روی حس میکنید همین سوزوندن قند ه بنابراین برای خیلی ها شاید بهتر باشه که بیشتر از نیم ساعت پياده روی نکنند ... که مجبور نباشید بالافاصله چیزی بخورید . چون وقتی ورزش میکیند تا دو ساعت بعدش مخصوصا تا بیست دقیقه اول مکانیزم بدن مدلی هستش که اگه پروئین دریافت کنه می تونه اونو صرف عضله سازی کنه . برای ورزش کارهای پروش اندام این بیست دقیقه زمان طلایی هستش که عضلاتی رو که روشون کار کردند با خوردن مواد پروتئینی مثل مرغ و گوشت و سفیده تخم مرغ به حجیم کنند .
پس وقتی پياده روی میکنید خیلی بهتره که تا یک ساعت و نیم - دو ساعت بعدش فقط آب معولی بخورین .

دیگه یه چیز دیگه که یاد گرفتم در مورد قهوه بود . دیدین قهوه میخورین بعد از تایم کوتاهی احساس میکیند خستگی تون در می ره مخصوصا وقتی اسپرسو میخورین . حالا گوش کنید . کافئین موجود در قهوه باعث آزاد شدن انرژی در بدن می شه نکته اینه که برای اینکار سراغ ذخایر چربی می ره یعنی با سوزاندن مولوکولهای چربی انرژی ايجاد می کنه ... طوری که خیلی از ورزشکارها باخوردن قرض کافئین دوپينگ میکنند یعنی اینطوری با انرژی زیادی ورزش می کنند چربی میسوزونند و با خوردن پروتئین در همون بیست دقیقه ای که گفتم عضلاتی که روش کارکردند رو حجیم کنند .
پس وقتی که قراره کار بدنی بکنید وهمینطور وقتی که میخواهید ورزش کنیدو پياده روی کنید خیلی خوبه که نیم ساعت قبلش یک فنجان قهوه بخورید اینطوری انرژی لازم رو از سوزاندان چربی به دست میارین .
فقط مواظب باشید به هوای قهوه خوردن زیادتر از حد مجاز خودتون شکر نخورید منظورم اینه که حواستون به قند و شکرو شیرینی دریافتی روزانه تون باشه .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home